Modlitwa w dzień Św. Jana Ewangelisty

Jezu, Miłośniku dusz naszych pozwoliłeś dzisiejszemu Świętemu wesprzeć się na Piersiach Twoich przy Ostatniej Wieczerzy, i Miłością ku niemu Serca Twego takąś miłość ku Sobie w sercu jego pomnożył, iż odtąd stałeś mu się najukochańszym on Tobie: azaliż nie pozwalaż mi więcej, niż z Janem przytulać się do Serca Twego, kiedy w Najświętszym Sakramencie idziesz w wnętrzności moje, a idziesz tak wiele razy w życiu moim.

Ach, Panie! dajże mi się kiedyż wtedyż zakochać w Tobie, a zakochać nie tylko słowem jak dotychczas, lecz uczynkiem i prawdą aż do śmierci i na całą wieczność.

O Apostole nad innych odważniejszy! nie wzdrygałeś się z nimi trzymać się Chrystusa pojmanego na Męki, i na Śmierć prowadzonego, i owszem nigdzie Go nie odstępując, szedłeś za Nim aż na gorę Kalwarii, a bez bojaźni kary albo hańby stałeś śmiało pod krzyżem umierającego na nim Zbawiciela: uprośże mi u tego Pana taką przy Nim stateczność, aby mnie od Miłości i Łaski Jego ani pomyślności ani przeciwności żadne nie odrywały. O kochany Jezusowy uczniu i za syna od Niego Najświętszej Pannie zlecony Janie Święty, sprawże to przyczyną i zasługami twymi: aby taż najukochańsza Matka w liczbę innych przysposobionych dziatek Swoich i w Swoją wielowładną Opiekę mnie także raczyła przyjąć. A jakoś z tą Bolesną Matką trwał przy Chrystusie aż do Śmierci, tak i mnie z Nią nie odstępuj do zgonu życia mego. Amen.

Źródło: Zbior wybornego y gruntownego nabozenstwa na codzienne, tygodniowe, miesięczne, w dni swięte i roczne 1819

Komentarze