Modlitwy do św. Jana Ewangelisty (2)

Święty Janie Ewangelisto, Sekretów Boskich skrzynio, kochanku Jezusowy, i najmilszy Uczniu Jego, który konając wspomniał o Tobie, gdy Ci Testamentem rzecz legował, oddając ci Matkę Najświętszą w opiekę. Tak godny Święty i wiele u Boga ważący, uproś mi Miłość Boską, żebym był zawsze w Sercu Jezusowym, a on w moim; żebym był w Maryi Opiece i przez Nią zbawienie otrzymał. Jakoś Ty, Chrystusowy Kochanku, czystością Aniołom wyrównał, przez coś się Bogu i Maryi podobał, niech i ja czystym i niewinnym sumieniem podobam się Stwórcy memu. Jak Tobie od złośliwej ręki podana trucizna nie szkodziła, niech i mnie wszelka rozkosz i próżność światowa nie smakuje, gdyż jest trucizną duszy mojej i śmiercią wieczna. Niech mi tylko Bóg mój zawsze w smaku będzie, a grzech w obrzydliwości, żebym sobie zasłużył apostolskim urzędem, wielkimi cnotami i Anielską czystością. Amen.

Źródło: Bieg roku całego, na cześć i chwałę Boga w Trójcy świętéj jedynego [Mikołów 1873]



***


Święty Janie, Uczniu ukochany Jezusa Chrystusa, któryś na Piersiach Jego w wieczerniku odpoczywał i pod krzyżem Matkę Jego Tobie zleconą w opiekę wziął: proszę Cię pokornie, racz i mnie między braci Tobie poleconego(ą) przyjąć, a proś za mną Tego, z którego nam wszelka łaska płynie, aby mnie ze wszystkich niebezpieczeństw żywota tego miłosiernie wywiódł, i do towarzystwa Twego w Królestwie Swoim przywołać raczył, gdzie Jezus Chrystus z Ojcem i z Duchem Świętym żyje i króluje na wieki. Amen.

Źródło: Głos duszy 1881


Komentarze