Modlitwy do św. Jana, Apostoła i Ewangelisty

MODLITWA I

Jezu, Miłośniku dusz naszych! pozwoliłeś Świętemu Janowi, Apostołowi spoczywać na piersiach Twoich przy ostatniej wieczerzy, i takąś miłość ty sobie w sercu jego pomnożył, iż odtąd stałeś się najukochańszym, a on Tobie; pozwól mnie także z nim przytulać się do serca Twego, kiedy w najświętszym Sakramencie zstępujesz w wnętrzności moje. Daj z taką stałością umysłu pokonywać wszystkie jady zbrodni i namiętności moich, z taką bezkarnością, z jaką za Twą Łaską Św. Jan Ewangelista wypił puchar trucizny, bez najmniejszego uszkodzenia zdrowia. Spraw to, Wszechmocny Boże, za wstawieniem się tegoż Świętego Jana Apostoła do Syna Twego Jezusa Chrystusa, Który żyje i króluje przez nieskończone wieki wieków. Amen.

MODLITWA II

O Apostole, nad innych odważniejszy! nie wzdrygałeś się, trzymać się Chrystusa pojmanego, na Męki i na Śmierć prowadzonego, i owszem nigdzie Go nie odstępując, szedłeś za Nim aż na gorę Kalwarii, a bez bojaźni kary albo hańby stałeś śmiało pod krzyżem umierającego na nim Zbawiciela; uprośże mi u tego Pana taką przy Nim stateczność, aby mnie od Miłości i Łaski Jego ani pomyślności, ani przeciwności żadne nie odrywały. O kochany Jezusa Uczniu! i za syna od Niego Najświętszej Pannie zlecony, Janie Święty! sprawże to przyczyną i zasługami Twymi, aby też najukochańsza Matka w liczbę dziatek Swoich i w Swoją Opiekę mnie także raczyła przyjąć. A jakoś z Tą Bolesną Matką trwał przy Chrystusie aż do Śmierci, tak i mnie z Nią nie odstępuj aż do zgonu życia mego. Amen.

Źródło: Aniół stróż chrześcianina katolika 1896

Komentarze